tiistai 3. syyskuuta 2013

9. Yrityksen suunnittelua ja muita yrityksiä.

Yritykseni on kauneushoitola. Sieltä asiakkaat saavat asiantuntevaa palvelua sekä monipuolisesti tuotteita niin ihon- kuin hiustenhoitoon. Tuotteita on laajalti, eri hintaluokissa, eli jokaiselle löytyy varmasti sopiva tuote. Liikkeen tiloissa toimii pieni parturi-kampaamo, josta saa myös kosmetologisia palveluja (mm. erilaisia kasvojen puhdistuksia, hierontoja, kuorimisia, kulmien ja ripsien laittoa, meikkaus). Asiakkailla on mahdollisuus järjestää oman näköisensä kauneudenhoitoilta kaveri- tai vaikka työporukallaankin. Kohderyhmänä on naiset noin 17 vuotiaasta ylöspäin.



Emotionilla ei ole "ikiomia" nettisivuja, vaan ne löytyvät isompien ketjujen alaisuudesta (sokos, hok-elanto). Sokoksen sivuilta löytyy helposti esmierkiksi kuvasto ja liikkeiden yhteystiedot. Logo on kirjoitettu sinisellä fontilla valkealle taustalle, ja tekstin päällä on vaaleanharmaa kukka. Kukka kuvastaa mielestäni hyvin sitä, että Emotion on kauneuden ja hyvinvoinnin erikoisliike. Logoon on myös liitetty slogan "Kaikki kauneudesta", joka tiivistää Emotionin liikeidean.





Salon mango on Iisalmen keskustassa toimiva yritys, joka tarjoaa kosmetologi- ja kampaamopalveluja. Sivustot ovat siistit sekä yleisilmeeltään ja värimaailmaltaan miellyttävä. Hinnasto voisi olla luokiteltu eri sivuihin, ettei kaikki olisi pötkössä. Logo on erittäin yksinkertainen ja selkeä.




 Hymy.inin sivustot antavat vaalealla ja kirkkaalla ulkoasulla hieman yleellisen mielikuvan. Sivusto on yksinkertaisen kaunis ja etsimänsä löytää helposti. Logo on myös kaunis ja pelkistetty. Mustan tekstin kanssa toimii vaaleanpunainen pienempi "kauneuskeskus" teksti, joka on ikään kuin naisellisuudesta viestivä kruunu logolle.





Hiuk-set on Iisalmessa ja Varkaudessa toimiva parturi-kampaamo. Sivustoista kuten logostakin huomaa, että yrityksen palvelut on suunnattu nuorekkaille asiakkaille, eikä ole niin naisellinen, kuin usein tämän alan yritykset ilmeeltään ovat. Osa sivujen kuvista myös tuntuu houkuttelevan enemmänkin tyylitään räväkämpiä ihmisiä luokseen. Sivuilta löytyy kuitenkin huonolaatuisia kuvia, jotka muun muassa kertovat hinnaston, joten hinnoista ei oikein saa selvää. Yrityksen nimi viittaa selkeästi siihen, että se on parturi-kampaamo. Logo on valkea, paksu teksti mustalla pohjalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti